FANDOM

Centre-equestre.png

Hevoskeskus (engl. Equestrian center) on paikka, johon voit rekisteröidä oman hevosesi tehdäksesi sillä ratsastustunteja ja tehtävien tekemistä. Majoittaminen keskukseen ei ole kuitenkaan ilmaista. Keskus voidaan sijoittaa rannalle, vuorille tai metsään. Sijoitusta voidaan muuttaa hintaan 1 passi ja 30 päivän välein. Keskus voi myös tarjota varusteita, suihkuja, porkkanoita, kauraa, heinärehua ja apetta.

Keskuksen aloittaminenMuokkaa

Voit luoda keskuksen, kun sinulla on 20 jäsenyyspäivää. Muista kuitenkin, sillä keskusta ei voi luomisen jälkeen enää poistaa. Voit ostaa haluamasi määrän karsinoita, joita on eri kokoisia; pieniä, keskikokoja ja isoja. Isot nostavat keskuksesi mainearvoa. Myös niittyjä on erilaisia ja niillä voi kasvattaa mm. porkkanoita. Niityillä voi kasvattaa myös lehmiä, joista saa nahkaa. 25 hehtaarin niitystä ja rehukaukalon avulla saa eniten nahkaa. Mieti, mikä olisi hyvä hinta majoitettaville hevosille; kovin kallista ei aluksi kannata laittaa, muuten et saa hevosia keskukseesi. Alussa mainitut porkkanat, suihkut, varusteet yms. ovat hyviä etuja, jos haluat saada hevosia.

Hevoskeskuksen kilpailutMuokkaa

Voit valita, erikoistuuko keskuksesi klassiseen ratsastukseen vai lännenratsastukseen. Valinta vaikuttaa kilpailuihin sekä varusteisiin eikä sitä voi muuttaa. Jos valitset klassisen, kilpailuvaihtoehdot ovat;

  • Ravi
  • Laukka
  • Kouluratsastus
  • Maastoratsastus
  • Esteratsastus

Pystyt luomaan yhden näistä jokaisesta lajista ja valitsemaan, suuntaatko kilpailun tietylle rodulle, aloitteleville hevosille, kaikille tai ylimaallisille. Kouluratsastuksessa sekä maasto- ja esteratsastuksessa pystyt valitsemaan liikkeet ja esteet itse.

Lännenratsastuksessa vastaavat lajit ovat;

  • Tynnyrinkierto
  • Cutting
  • Trail
  • Reining
  • Western pleasure

Myös trailissa, reiningissä ja western pleasuressa pääset tekemään liikkeet ja rakentamaan radat itse.

RuusukkeetMuokkaa

Screen shot 2011-11-12 at 17.24.42.png

Jos keskuksesi kilpailut menestyvät hyvin, saat niistä equuksia. Jos kilpailun mainearvo ylittää 75%, on mahdollisuus saada ruusuke. Ruusukkeen saa kilpailun voittanut hevonen (ylimaallinen Gullfaxi voittaa myös, mikäli ei ole jo voittanut kyseisestä kilpailusta ruusuketta). Voit itse valita, millaisen ruusukkeen haluat keskuksellesi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki